lördag 11 augusti 2012

Hmm

Nackdelen med att bo på bottenvåningen mot innrgården är helt klart när folk vill sitta ute lite längre på kvällen än vad man själv tycker att dom borde.
Det har varit väldigt tyst på gården under hela sommaren, skönt nog, men ikväll sitter det ett gäng där. Precis utanför vårat vardagsrum. Dom pratar ganska så högt, dricker lite vin (?) och spelar lite musik. Och röker. Det luktar. Men jag vill inte säga till. Känns som om dom kan se in här om dom ställer sig upp oxå, men vi har ju insynsskydd, så tror inte dom gör de..

Har varit ute och ätit med Joakim och hans kompisar ikväll, så har ju sluppit det mesta av deras prat utanför. Men här sitter jag nu. Funderar på att gå och köpa mig en chokladbit. Att kunna gå och köpa det man vill ha, nästan när som helst är helt klart ett plus när man bor i stan. Men samtidigt ett stort minus i och med att man nästan alltid kan göra det. Då blir det lätt lite godis när man är sugen. Hade inte hänt om jag bodde tex där mina föräldrar bor. Jag försöker intala mig att jag själv vill ha chokladen, inte att de är mitt godissug som tvingar mig att gå till Seven eleven.. Jag vill ha chokladbiten. Punkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar